samenwerken
Samenwerking ABN AMRO, UvA en Goede Doelen Nederland
Goede Doelen Nederland werkt voor de Verkenning van de Toekomst samen met ABN Amro en de Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica van de Universiteit van Amsterdam.
Goede Doelen Nederland, UvA en ABN AMRO ontwikkelden een use case met als doel te onderzoeken of AI goede doelen kan helpen om beter en nauwkeuriger donateur/leden-profielen te creëren. Niet alleen om donateurs/leden te groeperen maar ook om bijvoorbeeld in de toekomst gedrag te voorspellen en mogelijkheden te bieden voor effectievere campagnes.
In 2020 is er gestart met een pilot samen met voordekunst, ABNAMRO en de UvA. Hoe kan AI worden ingezet om de begeleiding die voordekunst geeft voor en tijdens crowdfundingcampagnes verder te automatiseren en tevens te optimaliseren? De pilot is inmiddels afgerond. Meer informatie hierover is te vinden op de pagina Use case Stichting voordekunst.
Opzet use case: een goed doel, ABN AMRO (voor hardware en kennis) en de UvA (voor het uitwerken van de gekozen use case).
Het experiment zal een 3-traps raket zijn:
- Data analyse uitvoeren en use case bepalen: wat is de kwaliteit van de data en welke data is werkelijk beschikbaar
- AI-model bepalen: wat is een interessant AI model voor de bruikbare data met toegevoegde waarde voor het goede doel zelf.
- Integreren en implementeren van het AI-model (door een student).
Dit generieke AI-model kan helpen: je donateurs beter te leren kennen en je campagnes efficiënter in te zetten.
Geïnteresseerd? Neem contact met Krista Jansen van Goede Doelen Nederland via jansen@goededoelennederland.nl.